Ahoj,
- Předplaceno
- od minula, tedy protože tu jednou nebudu, berme to jako odedneška, tedy do 7. 5. 2017.
- Czerny 160⁄9
- čtení prvních 4 tatků
- pravá + levá 🙂
- v levé je první tón držený
- v pravé pozor na béčka (v obou rukách, vlastně)
- legato – velké svazování tónů, to stejné pak i v Cz. 160⁄8 🙂
- stabilně prstoklad – hlavně, ať nechodí palec na černé klávesy (béčko), snaž se vyhnout hraní sousedních tónů (např. e‑f-e-f-g-f‑e prsty 3−4−3−4−5−4, protože kombinace 4 – 5 je velmi nešikovná a pokud chceme, aby to hezky znělo, poté je lepší fakt 1−2−3−2−3−2−1)
- Czerny 160⁄8
- legato stejně jako v C160/9, akorát v obou rukách 🙂
- poslední 2 takty v pravé legato
- zrychlení tempa – aby tóny neumřely, dokud se drží, jak jsou dlouhé 🙂
- Beethoven (svazek II, str. 245)
- V melodii (takt 5 a 6 a samozřejmě i dál, ale začněme tady) je třeba melodii držet a zvýraznit.
- ve středním hlase (alt) je třeba prstoklad 1−2−3
- Jemně levou a střední hlas, aby se melodie dokázala vyjádřit bez toho, aby musela být nějak moc nahlas 🙂
- V melodii (takt 5 a 6 a samozřejmě i dál, ale začněme tady) je třeba melodii držet a zvýraznit.
- Grieg
- Opak
Příští týden tady nejsem, takže za 14 dní se uvidíme v běžný čas 🙂