Dobr ývečer,
- Uvolnění
- Oktávy, chromatika, případně s posunem. Ale spíše až t obude automatické.
- Na oddělení rukou – kolíček (nebo něco), každá změna v levé -> kolíček 😉 Cílem je, aby pravá neoddělila, když levá cestuje. Další varianty je plácnout si na hlavu.
- Stupnice – palce do díry 😉
- Bach I
- První polovina skladby
- Pozor na vystřelené fis pravou rukou.
- Pozor na „uchvátanou“ levou – ať jsou to pořád šestnáctiny.
- legato – vázaně
- Diminuendo – zjemňovat
- Crescreno – zesilovat
- Analýza akordů
- První polovina skladby
- Heritage
- První 2 řádky bomba 😉
- Rozečtěte 3., je to jen o prstokladu, v levé je v posledním taktu arpeggio – rozklad akordu s držením, na 4hlasý 1. obrat doporučuji 5−4−2−1 v levé.
- Harmonie akordů – doporučuji www.randomchord.com
- Akord – sestaven s tercií.
- První 2 terice – určují tónorod akordu – dur/moll
- C dur vs C moll, značí se „C“ nebo „Cm“ (c, Cmi… )
- Další terice (3. terice)
- Buď maj7 nebo 7 – dominantní septakord
- Cmaj7 – C‑E-G‑H
- C7 – C‑E-G-Hb
- První tři alternace vám ovlivňují první tři tercie.
- maj7 je tedy to, co to je.
- 7 se říká „dominantní septakord“
- 6 – je prostě „něco-něco‑6“
- První 3 tóny (tercie) jsou „samostatně“ a mají svoje vlastní názvosloví. Cokoliv dál (nad septimu) spadá do „rozšířených akordů“ a má svoje vlastní nezávislé názvosloví.
- Buď maj7 nebo 7 – dominantní septakord
- 4. terice (9)
- Např. Cmaj9 vs C9
- Cmaj9 – C‑E-G-H‑D
- C9 – C‑E-G-Hb‑D
- pokud chcete alternovat pouze 9. stupeň, musíte ho buď „flatovat“ nebo „sharpovat“ – b/#
- Např. Cmaj(b9), ale pokud napíšete C(b9) – je to matoucí, jednodušší je vrátit se backtrackingem o 1 ton zpět a tuten tam dopsat jako navíc. Tedy: Cm7(b9#11)
- Dál už píšete do závorek, nejlépe do horního indexu.
- Např. Cmaj9 vs C9
- První 2 terice – určují tónorod akordu – dur/moll
- Alternované
- Zvětšený akord – C5+ – C‑E-G#
- Polozmenšený (half-dimminished) – C0 – C‑Eb-Gb
- Dvojzmenšený – Cdim7 – C‑Eb-Gb-Hbb – samé malé terice.
- Obratem „dimu“ vytvoříte vlastně jiný akord, proto se používají de fakto pouze v základních tvarech. Dá se toho využít pro spojení akordů „zkratkou“.
- Sus akordy
- Sus – suspended (utlmuit)
- Csus4 – utlumí se „e“ a přidá se 4. nebo 2. stupeň (jestli sus2/sus4)
- Sus – suspended (utlmuit)
- Využijte prosím v Bach I, kde v poslendím řádku jsou 2 doud neidentifikované akordy.
- Doporučené kanály o hudbě a harmonii
- Adam Neely
- Rick Beato – dobrý pro začátek.
- (ještě jeden)
- Akord – sestaven s tercií.
Příště se uvidíme v pondělí 20.00 😉