Dobrý den a ahoj,
- Uvolńování
- oktávy
- střídání „hezkých tónů“
- Czerny 160⁄9
- Levá ruka – basový tón musí znít přes všechny tři osminové noty, aby dělal basovou harmonii.
- Pravá ruka – prstoklad ok 😉
- Czerny 160⁄4
- Prstoklad v pravé – aby nedocházelo k rychlým střídáním třeba 5⁄4 (velmi špatný příklad je třeba „Pro Elišku“, kde úvodní nátryl nesmí být 5..4)
- V levé doporučuju hrát „c1 na 4. prstě“, pak nebude problém s měněním prstokladu.
- taktéž legato na spodní tóny, korespondují s tóny v pravé a dělají společně intervalový souzvuk.
- Beethoven
- Melodie v malíčcícch nepouštět, je legato, pokud je půlpedál, melodie (puštěná) by se utlumila.
- Levá ok, jemně.
- Střední hlas v pravé – pozor na různé akcenty, které tam náhodně vznikají, co nejvíc legato, nejsou tam vlastně žádná odrazová místa.
- Grieg
- Lépe artikulovat melodie (obě ruce)
- Části se čtvrťovými (1. stránka hned) je gradace.
- Poslední tón (úplně na konci) je jen malý nenápadný tón, není to velký akcent, nesmí přebít to, co je vybudováno nahoře.
Zítra se uvidíme klasicky v 16.00.