Dobrý den,
- Uvolnění, rozehrání
- Stupnice C – obouručně, společně nahoru a dolů, bezva.
- Zatím máme vše, co potřebujeme, takže si prosím opakujte to, co jsme dělali:
- Oktávy (nebo kvinty) s tím, že jedna ruka půjde stejnoměrný rytmus (např. pouze čtvrťové) a druhá bude střídat čtvrťové, osminové a trioly (rozdělení po třech).
- Uvolňování palců – tedy že palce jsou zaseklé v jednom místě a dlaň se přenáší volně nad palci, aniž by se prsty vytáčely. Při vzdálenosti palců „kvinta“ (tedy např. C – G) se při přeložení dlaně a zahrátí tónů třetími prsty dotknou dlaně se zboku vzájemně (mezi palci nebude mezírka).
- Písničky
- Tříčtvrťové
- V zahradě na hrušce (valčík)
- Zkusme zopakovat & transponovat do D dur.
- Jede, jede, poštovský panáček (valčík)
- Máte harmonii jen s déčkem – to samozřejmě lze také, ale z hlediska dynamické harmonie bychom pak cítili, že se písnička nikam neposouvá. Je to tím, že nám tam chybí důvěrně známé kadence. Ohledně kadencí – chybí tam (posluchači) závěrečná úplná (čistá) kadence A=>D 😉 Takže (jak správně říkáte) v místě „a‑a-a“ v melodii, klidně můžete dát akord A. A správně cítíte, že v obratu je méně stabilní.
- Slunce už vysouší loužičky
- Rozbor 😉
- V zahradě na hrušce (valčík)
- Tříčtvrťové
Příští týden výjimečně mohu už v 15, takže v 15 🙂