Dobrý den,
- uvolňování
- kvinty a oktávy pěkně pouze zápěstím, snažte se, aby se zápěstí moc nepohybovalo, jako když zvedáte zápěstí na koleni. Prsty po dopadu (zahrání) jsou uvolněné, zvedání zápěstí není „tah prsty“ (tak za prsty).
- Cvičení na hezké tóny
- v levé ruce střídáme c‑B-c‑B prsty 1−2−1−2, ostatní leží na klaviatuře a odpočívají a nezvedají se. Tóny, které hrajeme hrajeme z výšky, přeháníme „napřažení“, aby si ostatní prsty zvykly, že mají ležet, pokud nejsou potřeba.
- v pravé ruce c2-e2 (princip stjený, inverzně)
- Chození kolem palce
- Palec se zasekne na nějakém tónu a obskakujeme ho okolními prsty, ale tak, aby prsty neměnily rovinu, je to pohyb „přes palec“, kde si uvolňujete kloub a palec obecně (palcová jóga) 🙂
- Mávání do akordů
- třeba „v Zahradě na Hrušce“ a při držení akordu zamáváte levou rukou, aniž by to ovlivnilo pravou 🙂
- Etuda 16
- přidejte trošku do pravé, aby vynikla melodie a bude to super 😉
- cvičně si hrajte jen 1. takt levé jako doprovod (dokola, tzv. rozložený doprovod), pravou nehrajte nic. V určitý okamžik zahrajte na libovolný tón akord C v pravé ruce – a v levé se nesmí rozhodit hlasitost a legato
- legato (vázaně) přesně tak, jak to hrajete, v levé i pravé 🙂
- Během hraní zkuste neustále myslet na to, co jsme si říkali o uvolnění prstů, zápěstí atd. Nepůjde to hned, ale když na to budete myslet, půjde to pořád snadněji 🙂
- přidejte trošku do pravé, aby vynikla melodie a bude to super 😉
- Etuda 35 „zatajená“ 😀
- zajímavé 😉 Zkuste dynamiku 😉
Příští středu opět klasicky v 18.00 🙂