Dobrý den a ahoj,
Sibelius
První vytištěná stránka – hrajme prvních 8 taktů zvlášť, pak dohromady. Začněme levou 🙂
basový klíč – 1. mezera v basovém klíči je “A”
v levé ruce co nejméně “tvarů”, prostě volně přesouváme ruku a pak zahrajeme, není to tom, že na dolním “E” připravíme tvar na horní “gis‑d”, ale prostě zahrajeme “E”, přesuneme, zahrajeme “gis‑d” (2. takt, 2. kombinace).
Ke klávesám doporučuji pořídit pedál, připojí se zezadu do kláves. Tato skladba je cvičení (etuda) na levou ruku a její synchronizaci s pedálem (pravým), samozřejmě seženete “jeden” pedál, ten bude “jen pravý”. Na klávesách se ostatních pedálů tolik nevyužívá.
Na 2. řádku je trošku jiná situace, ale ve své podstatě nikterak obtížnější než na začátku v prvním řádku. V levé obdobně, volná ruka, netřeba držet si “šablonu”, akorát se ruka unaví a nebude přesná 🙂 Přesně levou, čtení basového klíče! 🙂
Ještě malinko hraj zvlášť levou a pravou, hlavně ať je to přesné! Pokud chceš a půjde to, spoj dohromady první řádek a pokud to extrémně půjde, tak i druhý 🙂
Mozart
Levá v bězích – správně tóny!
9. takt – běh s křížkem, správně prstoklad a “krajní meze”, ať nepřeběhneš dál, než je třeba 😀
Rozsekej si to po blocích po 4 tónech (v prvním bloku samozřejmě po 3, protože osminová).
V levé ruce taktéž přesně, pak i v těch šestnáctinových rozkladech 🙂
Pokud se spojit 9. — 12. takt dohromady a napojit na prvních 8 taktů, čímž budeme mít první frázi hotovu.
Bach
Opakování
Udržení tempa 🙂
Frázování – není to po dvou, jako TataTataTataTata, ale po osmi, tedy TatatatatatatataTatatatatatatata 😀 Tuten “feeling” z toho musí přímo téct, v prvních 4 taktech se to už docela daří. Podobný rozdíl jako 3⁄4 a 6⁄8 takt, kdy ve 3⁄4 jsou osminy TataTataTata, v 6⁄8 jsou TatataTatata – rychlost a délka je stejná, ale má to jiný “pocit” (rytmický).
Příště
Příště tedy opět normálně 5. 4. 2017 ve 14.00.