Dobrý večer,
- Chopin
- První dvě řádky (intro)
- velmi super, zní to fakt krásně, procítěně, není to zbrklé, bezva.
- Jediné co vyřešit, tak ještě trošku trylek v levé ruce, aby byl „nebouchaný“, ale jemný 🙂
- Je potřeba si v něm udělat jasnotu, tedy naučte se ho NĚJAK KONKRÉTNĚ, ale tento princip pořád dorržujte. Ze začátku na počítání – první je trylek, druhá je zastavení trylku, třetí jsou zbylé 2 osminy (jde o první přiblížení)
- 3. řádek
- Vesmeš v pohodě, drobné detaily pouze v rytmice.
- 4. řádek
- Septola – máte už správně princip čeho s čím (resp. co po čem), jen je třeba tam dostat plynulost.
- Nahrajte si jednu ruku xkrát za sebou (kde x <= 10 😀 ) Druhou dorhávejte. Nahrajte si POMALU 🙂 a plynule 😉 😉
- Až ji budete zvládat bezpečněji, taktéž ji zjeměnte.
- Septola – máte už správně princip čeho s čím (resp. co po čem), jen je třeba tam dostat plynulost.
- První dvě řádky (intro)
- Dvořák
- Zkoušíme i primo část
- Pozor na rytmus s tečkami (tečkovaný rytmus). Klidně si to naposlouchejte na youtube, ale tečka obecně prodlužuje notu o trvájí její poloviny. Tedy čtvrťová s tečkou je dlouhá jako čtvrťová a osminová dohromady. Osminová s tečkou je dlouhá jako osminová a šestnáctinová dohromady atd. Velmi často se používá právě v tečkovaném rytmu, kdy se kombinují tečkované noty s malými doplňky – např. osminová s tečkou a za tím jedna šestnáctina (dohdomady dlouhé jako jedna čtvrťová).
- Zkoušíme i primo část
- Grieg – Arietta
- Jen detail – máte už hezky oddělenou melodii od doprovodu, ale potřebuje te melodii „rozehrát romanticky“, tedy podívejte do not, je tam u toho crescendo/decrescendo – tedy udělá to takovou romantickou vlnku, a to je cílem, aby to dělalo 😉 Aranže (doprovod) je pořád stejný (dynamicky), do toho se akorát právě mění intenzita melodických hlasů nahoře.
- Vnitřní hlasy nejsou pa-dam, pa-dam, ale padadadam 😀 😀
- Vezměte si velmi pomalu (třeba 50 % původního tempa) a vidím, že to slyšíte, akorát ať máte čas reagovat a přizpůsobit tomu ruce, proto pomalu.