Dobrý den,
- Uvolňování
- Kvinty, hezké tóny atd.
- Trylek v pravé i levé, prsty 1 – 2, udělejte tempo maximálně takové, aby se to dařilo. Pokud se to nedaří, zpomalte, poté zkuste zrychlit zpět. V každé výšce se trylek hraje trošku jinak lehce či těžce, protože jsou různě těžké klávesy.
- Grieg, Arietta
- Zvýrazňování melodie.
- Zkuste co nejvíc udržet (dynamicky, nikoliv výrazově) basový a tenorový part stabilní, stejný. Melodie graduje a uvolňuje, podle toho se vám i mění výraz v jednotlivých tónech, i když jsou stejné. Tohle, tím, jak skladbu budete více a více poznávat, vám nakonec půjde úplně intuitivně, nebudete nad tím přemýšlet ve smyslu teď to musím vygradovat, ale prostě to tak bude samo.
- Ze začátku si to hrajte pomalu – kvůli kontrole prstů, ať víte, co děláte a prsty jsou pod kontrolou.
- Zvýrazňování melodie.
- Sibelius, Etuda 2
- Pravá OK 🙂
- Levá – synchronizace s pedálem, na každou basovou notu pedál, necháme přeznít do nepřízvučné doby (synkopa), poté pořád necháme přeznít do basového tónu, na kterém vyčistíme a znovu zmáčkneme pedál. Čili v basovém tónu se bude čistit.
- Prioritu má spojení levé a pedálu do stability, poté až přidejte pravou.
Příští týden opět středa 19.00 dne 2. 8. 2017.