Ahoj,
- Rozehrátí etc.
- Harmonie, písničky, tvorba melodie
- Akordový sled
- Obraty akordů ve formátu Akord/spodniton
- Líbí se mi použitá modulace v „1. kusu.“
- Přísná vazba – děláš ji docela automaticky (což je hrozně cool,) jen aby bylo jasný, že tam fakt patří 🙂
- Když používáš obraty a pracuješ třeba s kráčejícím basem („2. kus“) – pozor na to, že některý akord se „projeví“ až po chvilce, takže není třeba hrát C7 v 2. obratu jako G‑Bb-C‑E, ale rovnou bych přeskočil Bb a zahrál to jako C a „semičku“ z toho udělal až následným arpeggiem v pravé ruce třeba (jen rada).
- Melodie
- Vytvořit melodii jen tak není jen tak 😀
- Snazší je zpočátku využít tónů, které nám generuje harmonie – tedy pokud mám sled akordů C‑Am-Dm-G7 (2. kus, 1. řádek), tak vím, že akord C dur obsahuje C‑E-G atd. Jeden z tutěch tónů tedy použiju v pravé ruce, že ho „prostě zahraju“ víc nahlas (vystoupí mimo zvuk rozloženého akordu.) Pak chci přejít (ve výše uvedeném případě) na Am, tedy místo C‑E-G mám harmonii C‑E-A (1. obrat, např.) – takže buď můžu využít opět éčka (jsou pro oba akordy společné,) anebo využiju toho, že v C‑E-G harmonii není tón A a v Am je. Takže tuto skutečnost zvýrazním – to už je na tobě 🙂 Jako že fakt podle toho co chceš.
- Zprvu využij pouze tónů, které generují akordy, tedy v akord C využije něco z C‑E-G, akord Am využije něco z A‑C-E atd.
- Pak se podívej na ty tóny, které to generuje a zkus mezi nimi udělat přechody – průtažné tóny. Třeba na konci fráze je Dm->G7. Tedy vím, že se budu pohybovat z D‑F-A do G‑H-D‑F (hodně společných tónů, jupí.) V „melodii“ budu mít třeba v akordu Dm zvýrazněný tón „f“ a v G7 budu chtít zvýraznit háčko o zvětšenou kvartu výše. Proto než zahraju akord G7 udělám pár průtažných tónů z f->h, např. všechny, tedy f->g->a->h a snažím se, aby to háčko (které už má být součástí G7) zaznělo poprvé až v G7 (tedy ne dříve.)