Krásný večer,
- Uvolnění
- 🙂
- Beethoven
- Stránka 3
- Řádek 3−−5
- Prstoklad v dvojhmatech v levé 🙂 Defakto libovolný střídavý prstoklad (že střídáte nějaké alespoň 2 kombinace prstů), hlavně neskákejte všecko 5 – 3, to je celé 😉
- V místě před repeticí na 4. řádku – je to lehké (v levé), nevázané tóny. Kvintu #F-#C v levé klidně hrajte 3 – 1 nebo 2 – 1, ať už je malíček připraven dole na oktávu H‑H 😉
- Krátké tóny, které jsou označený jako Staccato – tečka nad/pod notou – jsou „trošku kratší,“ co jim ukradnete, doplníte malou pauzou (aby sedělo do rytmu). Zhruba čtvrťová je jako osminová nota a osminová pomlka (střída 1:1). Určitě to není krátké „ďobnutí“. Ale pozor – jsou to lehké vzdušné tóny, žádné akcenty, poté je to už třeba marcato a podobné věci (kombinace akcentu a staccata). „Hlasitostní vjem“ by měl být prostě zhruba pořád stejný, jen by část ve staccatech měla působit „provzdušněně“, ne chuději 🙂
- Řádek 5 – taktéž volná, lehká staccata 🙂
- Řádek 6 – přechod
- Řádky 6−−7 – rondo
- Super, jen pozor na střídání akordů, ale až se to vryje, bude to zase super 😉
- Zkuste pozvolně zrychlovat. Opravdu po malých krůčcích, není dobré zrychlit najednou o moc – rozpadne se to a nevíte kde – tak ať to stíháte neustále všechno sledovat a zalepit, co se kde protrhne.
- Řádek 3−−5
- Stránka 4
- Mrkněte na zbytek ronda – je to vlastně to stejné (ehm, rondo) – akorát je k tomu šestnáctinový doprovod, který přináší specifické útrapy 🙂
- Pravá tedy skoro stejná, jen v levé je šestnáctinový doprovod 🙂 Důsledně si ho přečtěte, ať tam máte všechno, co tam má být 🙂
- Poté je „barokní vložka“ – spíše jen takové intermezzo k dalšímu rondu, tentokrát modulovanému do Ab dur 😉
- Stránka 3