Dobrý den,
- Vyletěl holoubek
- Postupně po taktech – nejdříve první tři takty, poté další tři atd., takto postupně celou písničku.
- K provázanosti pravé a levé – nejde moc o to, že by se prodlužovaly tóny v pravé, ty musí být rovně a přesně v rytmu, to je samotná písnička, spíše jde o to, aby se levá nevázala na pravou.
- Maličká su
- Akorát přidejte trošku pravé ruky – melodie, dost se v náporu doprovodu ztrácí (resp. možná i trošku uberte levou).
- Travička zelená
- Legato (vázání) v levé ruce, i když pravá „skáče“ (zvedá se) na opakovaných tónech.
- Levá se jen kolíbá tam a zpět 😉
- Obecně – stejné tóny je třeba zvednout, různé tóny svázat. Platí i pro doprovod. No a samozřejmě ne vždy je to v pravé a levé stejně, v tom spočívá jádro zmíněné nezávislosti, co po vás chtějí.
- Posvícení
- Polka – vázání v levé, pravá – stejné tóny zvedat 🙂
- Více melodie v pravé ruce
- V zahradě na hrušce
- Vázání melodie v pravé, levá valčík 🙂
- Cib cib, polka
- polka – tedy levá váže, pravá váže rozdílné tóny, opakované zvedá (nesmí se s tím zvedat levá) 🙂
- Běží liška
- Rozklad – levá se pořád mění – takže se celý váže, pravá se váže jen tam, kde se něco mění.
- V rychlých změnách ve 2. řádku začněte vždy spodním tónem daných akordů (neměňte z D=>T)
- Na konci akord D.
- Já jsem z Kutné Hory
- Pozor na nešikovnější 4. prst, to je obecně.
- Ovčáci
- V levé si vyberte spíše osminový doprovod, a ten udržte. Pokud si vyberete čtvrťový, klidně, ale musíte ho také udržet 😉
Příště se zase budu těšit v 17.00 😉