Dobrý den,
- Uvolnění & rozehrání
- Oktávy, běhy.
- Rychlost
- Potřebujeme docílit uvolnění všech prstů, i těch, které nehrají – v Beethovenovi je to pak vidět že přitahujete malíčky ke dlani.
- Dále hrajme vázaně – legato. Též vám pomůže, pokud budete tóny hrát jako „skupiny tónů“ a ne každý zvlášť (vidím, že vám ruce a ramena jdou do rytmu s každým tónem – máte je oddělené (ty tóny)). Zpočátku začněme melodii vnímat jako trioly, klidně si udělejte malý důraz na každou první z triol. Ale aby to nebylo „tátátá“, ale Tádádá“ 🙂
- Beethoven (Penny)
- Super!
- Jediný cíl teď zvýraznit pravou nad levou (melodii nad doprovod). Určitě to nezrychlujte, držte to takhle rovně, jak to teď máte a jen zvýrazněte pravou.
- V levé prstoklad ve 2. taktu klidně změňte z 5−3−1 na 5−4−2, aby se vám uvolnil palec a mohl jste skočit rychle na akord ve 3. taktu. Takovéto přípravy jsou naprosto v pohodě, jen ať přípravná fáze není třeba 20 taktů, stačí půlka taktu nebo tak nějak rozumně (prostě nehrajte to hned od 1. taktu 5−4−2, ale třeba jen od půlky 2. taktu) – jde o to, že pokud budete nevyrovnaně (prstokladově) hrát dlouhodobě stejnou věc, riskujete křeč.
- Tečka nad notou je staccato – odděleně. Neznamená to uplně důrazně utrženě, pouze „lehký tón, který není vázaný“ 🙂 Zhruba jako půlka doby a půlka pomlka (např. čtvrťová se staccatem jako osminová a osminová pomlka).
- Místo s trylkem – ať jsou tam 2 doby (resp. 4 osminy) 🙂
Příště zase takto 🙂