Ahoj, krásný den,
- Uvolnění, rozehrátí 🙂
- Kvinty, polyrytmy 3:2 a 2:3 a 4:3 a 3:4 🙂
- Shallow
- Mrkni na seznam lidí a věcí, co budou hrát na Sedmikvítku (odkaz), třeba tě chytne ještě nějaká inspirace 🙂
- Je třeba naladit k sobě věci – tedy začátek (rozložené akordy) a pak melodii, aby to nebylo v jiném tempu – tedy začni o trošku rychleji a pak část „se zpěvem“ nezrychluj – budeš to mít stejné 😀
- Vyřešit závěr.
- Přidání pedálu – stačí pořídit ten nejlevnější: https://www.houdek.cz/klavesy/prislusenstvi-klavesy/pedaly-klavesy/bespeco-sp24-sustain-pedal.htm#!prettyPhoto, jen aby byl dostupný na hraní 🙂
- Napojování akordů na sebe pedálem – spojovali jsme 2 akordy – C a G z písniček, co známe.
- Je třeba nejdříve změnit tóny (rukou)
- Zkus s pedálem trošku zaexperimentovat, třeba to vymyslíš intuitivně, po poslechu (moc toho pedálu stejně neužijeme – ale stejně to vylepší zvuk dost znatelně) 🙂
- Když to bude moc zahuhlané, víc pedál pouštěj. Když to bude moc děravé, pedál pouštěj méně (jednoduché) 😀
- Had
- Zopákneme, přidáme pedál. (Pravý) 🙂
- Pozor na rytmus, ať jsou všechny osminové stejné (viz minule).
- Fakt hodně pozor na první tón z melodie, který začíná na poslední osmině předchozího taktu! (Viz minule).
- Hlavně poslední 4 takty, ty už musí jet, prostě 🙂 Akordy Cm, G, D, ať už tam padají.
- Pedál zpočátku na každou změnu akordů, tedy zpočátku na každý takt, ke konci se vymění 2 akordy za takt, tak samozřejmě 2× za takt. Uslyšíš, že někde to může být hodně plné, zkus poslouchat, co hraješ – kde se to slepuje a jak to zní – hraní není o ničem moc jiném, že prostě hraješ a důkladně se posloucháš a podle toho „upravuješ,“ co děláš – např. hraješ a zjisíš, že skoro neslyšíš pravou ruku – přidáš pravou, moc ti bouchá levá – ubereš levou a tak. Tohle je třeba ale vycvičit, od toho jsme také tady.
- Bach
- Lehké opakování – zkus dostat do hlavy (zpaměti) první ty 4 takty, zkus to rozečíst, naposlouchat na youtube, uvidíš, že to půjde 🙂 Ať se pak můžeme vydat na další cestu 🙂 (jako že dál v notách) 🙂
- Akordy a souzvuky říkejme vždy odspodu, abychom věděli, co to znamená – např. G‑C-E-G‑C je totiž totálně něco jiného odzhora a odspoda 😀