Ahoj,
- Akordy
- Sedmičkové akordy (septakordy), označují se sedmičkou v horním indexu G7
- Obsahují (kromě základního akordu) 7. stupeň.
- Už víme, že dur je 3:2 a moll je 2:3, sedmička akorát přidá další číslo – durová 3:2:2, mollová 2:3:2 (přijde prostě :2 na konec). Další možností, jak ho vyrobit, je vzít zákaldní tón (v G duru je to g, v C duru c etc…) a od toho udělat „o dva půltóny dolů“).
- Akordy: Ab7, Eb7, Dm7, F#7 (pokud není písmenko „m“, je to dur, např. Ab7 je As dur 7, Abm7 je As moll 7)
- Tóny jsou vždy „ob jedno písmenko“, proto v akordu C#, nemáme #C‑F-#G, ale #C-#E-#G. Platí i o dalších stupních. Např. akord Cdim7 obsahuje C‑Eb-Gb-Hbb (příklad).
- Šestkové akordy
- Kopírují tóninu (tónorod dur/moll), tedy C6 je něco jiného než Cm6.
- Sedmičkové akordy (septakordy), označují se sedmičkou v horním indexu G7
- Beethoven I
- Strana 3
- 2. a 3. řádek – chyť do toho feeling po 12 tónech (je jich tam 12 – 4×triola)
- Je potřeba vyčistit řady od tónů, které tam nejsou (např. gis)
- Opak první 2 strany
- Pravidelně dýchej 😉
- Strana 3
- Dvořák (primo)
Příští týden mi dej tedy vědět, případně za 14 😉