Ahoj,
- Rozehrátí etc.
- Oktávy
- Pořád platí, že hlídáme zápěstí, aby bylo volné.
- Stupnice C dur v oktávě
- Volné zápěstí
- Jednotlivé tóny pomalu za sebou, bez opakování tónů, klidně 1 tón z vteřinu (metronom 60 BPM).
- Pravá a levá zatím zvlášť.
- Až to budeš hrát dohromady (ale platí i pro hraní zvlášť) – v momentě, co něco zahraješ, you’re commited, což znamená, že už to tam je. A jen vypozoruj, co se tam stalo – nepanikař, nesnaž se to rychle opravit vším možným, prostě pomalu a v klidu chybu zanalyzuj a pak to teprve oprav 🙂 Např. zahraješ souzvuk a uslyšíš tam divný tón – nechám to znít, najdu, co tam zní špatně a zahraju to „celé znovu“ (celý souzvuk – nejen ten tón, který byl mimo.) Klidně ta analýza může trvat 5−−10 vteřin, je to fuk, nejde o rychlost.
- Hudební teorie
- Doporučuji: Kofroň, J.: Učebnice Harmonie.
- V tom je leccos (ne všecko, ale dost hodně) a od toho bychom se pak odpíchli do dalšího studia harmonie.
- Oktávy
- Komáři
- Jen opakování, abychom nezapomněli 🙂 Dáme něco dalšího 🙂
- Bude zima, bude mráz
- Rozečti, pls.
- Fun Fun Dayo
- Nechvátej, fakt zpomal a uhlídej levou – otáčí se ti rytmus v levé (spodní a horní).
- Začni si předtaktím (pouze „tadádá“ v pravé) a pak připoj levou na zbytek melodie.
- Totéž v 2. řádku, jak se jde do „gm“ (taková ta vzestupná část) – i tam vezmi po kouscích, půlka taktu pořád dokola, ať to sedí 🙂
- Postupně přidávej po jednom tónu, tedy zahraj část a přidej jeden tón, chvilku to s tím zopakuj, pak další tón a tak další a další.
- Je třeba disasemblovat na úplně atomické části, tedy tóny a jednotlivé souzvuky, aby si ruce zvykly na to, jak to jde spolu, za sebou a co se tam přesně a konkrétně děje. Tohle je třeba vydřít a odsedět, bohužel. Já ti samozřejmě mohu akorát poradit, jak efektivně to nacvičit, ale odsedět to musíš ty, no 🙂
- Velryba
- Opakování – hustý, je to tam 🙂