Ahoj,
- Improvizace
- Další kadence, F‑C (plagální), nemá takový „tah domů“, dá se využít poměrně dobře k přechodu „někam jinam“ (např. než je bridge ve skladbě).
- Použijme občas trošku „nečisté“ akordy, tedy místo např. G využijeme G7, pokud chceme „domů“ do tóniky, má větší tah atd.
- Ohledně hudební teorie občas mrkni na poznámky studentky: http://klavir.klusik.cz/tag/liwe2017/ – hodně se věnujeme harmonii a tyhle věci ohledně kadencí tam také popisujeme, mohlo by to být přínosné.
- Melodie
- Kroky & skoky
- Krok – sousední stupeň v použité tónině, skok – cokoliv není krok.
- Je docela dobré tyto dvě věci zkombinovat, aby melodie nezněla monotónně, či neusazeně.
- Vedení melodie
- Je dobré (tzn. ne nutné), aby melodie nešla směrově stejně s doprovodem. Obraty v levé nakombinovat tak, aby se nekopíroval pohyb. Ale pozor, v populární hudbě je to dokonce žádoucí (rock je postaven na stejném pohybu všech – basa, kytara, zpěv).
- Kroky & skoky
- Skladbičky na rozbor
- Menuet pro A. M. B.: Menuet.pdf
Příště tedy po novém roce.