Ahoj,
- Uvolnění, rozehrátí
- Polyrytmus 3:2, 4:3
- Při zvedání tónů (dlaní) pozor na houpající se zápěstí 🙂
- Trik s tužkou – palec a malíček drží tužku „nad sebou“, zbytek tužky je „pod dlaní“. Tím, že tam je tužka, je najednou cítit, když se vnitřní prsty nemusí soustředit, jak se ruka snaží vytáhnout & uvolnit => to je naším cílem.
- Samozřejmě potom tužku výytáhnout, ruka si mechanicky zvykne na hraní s uvolněnou dlaní, ale přitom pevnými palci a malíčky (drží se tvar ruky).
- L. Gaga, Shallow (mohlo by být na Sedmikvítek 2019)
- Jen drobnosti ohledně posedu.
- Zkus se posadit dál od kláves, uvolní se ti tím lokty.
- Při hraní oběma rukama dole (vlevo), pozor na zkroucená záda, je to o tom vhodně se opřít o levou nohu, která je vpředu (stojí na patě).
- Celkově s rukama
- Pozor na houpání celým zápěstím – to je to, čeho se snažíme zbavit cvičeními nahoře.
- Pozor také na různě zkroucené malíčky, prostě i když nehrají, zkus je mít „před sebou“ a volně položené na klávesnici. Vím, že to zpočátku není lehké, ale od toho to cvičíme, aby si na to ruce za chvilku zvykly.
- Jen drobnosti ohledně posedu.
- Bach, Preludium I
- Opakování prvních 4 taktů
- Další 4 takty
- Optimalizace postavení ruky.
- Došli jsme až na přechod na 2. stránku (1. takt na 2. stránce). Tohle je prakticky úvod, pak už to bude končit. Takže zanedlouho to budeme mít hotové a to je super! 🙂
- Had
- Prvních pár taktů s akordy.
- Prstoklady v pravé ruce (naznačené tužkou)
- Akordy: Cm = C‑Eb‑G, Fm = C‑F-Ab, G = H‑D-G (vždy odspodu)
Budu se těšit zase příště 🙂