Ahoj,
- Uvolňování
- Oktávy
- Chromtická stupnice (obouruč, posunutá)
- Samé půltóny v oktávách, nejprve zvlášť pravou a levou, poté dohromady.
- Nakonec s posuvem (pravá o jeden půltón napřed (tedy C‑Cis etc))
- Tiersen
- Trošku pořádek v poslední části ;D
- Dodej trošku jemnosti do první stránky – tedy levá trošku jemněji, výrazněji akorát horní „éčka“ (jsou i delší), melodie v pravé musí být pořád jemná, ale nad doprovodnou levou.
- Harmonická analýza (co je to za akordy)
- Akordy a intervaly.
- Intervaly (článek).
- Akordy jsou na sebe poskládané intervaly (resp. tercie).
- Tercie je malá a velká – malá přeskočím 2, velká …
- podle toho, jakým způsobem na sebe dané tercie naskládám, vytvořím daný tónorod – dur, moll (atd.)
- Skripta harmonie (k. J. Ježka).pdf
- Zhrub prvních 70 stran je přínosných (pro tebe), pak se to odděluje od toho, co děláme.
- Doporučuji ještě knihu: Kofroň, J., Učebnice Harmonie, odkaz https://www.houdek.cz/noty-a-literatura/ucebnice-hudebni-nauka/ucebnice-harmonie-jaroslav-kofron.htm
- Beethoven
- Strana 3
- Stoupavé řady – ve své podstatě neustále rozložené akordy (řady) 😉
- 1. akord – #Ddim7 – tedy #D-#F‑A-#H (pořád dokola stejným principem)
- Atd. – prostě všecko jsou to rozložené akordy, které když víš, kde začínají a kde končíš, jen doplníš vnitřek (páč se to pořád opakuje, jak tóny, tak principem).
- Obecně – všechny části jsou prakticky nějak rozložené akordy. Pokud znáš harmonii a akordy, hodně ti to pomůže se zaprvé zorientovat, zadruhé jednodušší si zapamatování skladby, páč si pamatuješ vlastně jen pouze bloky (např. rozložím #Cm a prsty už to pak samy udělají (tak nějak)) 🙂
- Také doporučuji začátek hrát „v klidu“ – páč už to tam trochu umíš, ale je tam cítit, že najednou to „kamsi ustřelí“, to by nemělo 😉 😉 Plynule 😉
- Napojení na 3. stranu všeho 😉 😉 Cílem je prokousat se 3. stranou, která je „trošku jiná“ a pak už to půjde „samo“ a budeme to mít záhy hotové (přečtené).
- Strana 3
Pokud tady jsi, tak příští týden 😉 😉