Do brý den,
- Uvolňování
- Oktávy, volně zápěstí
- Uvolńování palce
- Pohyb celým zápěstím. Platí pro pravou i levou.
- https://www.youtube.com/watch?v=P‑chsTCUncE
- Sibelius, Etuda 2
- Vhodný kousek (první 4 řádky)
- Pravá
- Hodně opakovaných tónů, je potřeba tóny od sebe diferencovat, aby se to neslilo v jednu mlhu. 🙂
- Akcent na první v bloku uděláte tak, že daný tón mírně zesílíte (ale ne sprostě) a předchozí naopak stáhnete – zůstane zachována zhruba stejná dynamika a vznikne kontrast mezi tóny, který způsobí vjem jako akcent.
- Klidně jen pravou zvlášť s pedálem (až ho budete mít)
- Levá
- Alespoň v rámci „hraní tady“ přidáme pedál (kvůli principu pak)
- Pravá
- Vhodný kousek (první 4 řádky)
- Dvořák
- Primo
- Prstoklady v obou rukách, ať jsou vypálené do hlavy, v konečné rychlosti není čas řešit, musí tam být automaticky.
- Přidejte výraz – tedy zpomalování (poco ritenuto – trochu zvolňovat), diminuendo – zjemňovat (tedy ubíráte a zjemňujete), akcenty (viz Sibelius), sforzato – úder, velmi silný akcent.
- Tempo, ve kteém hrajete, je akortát, zatím nezrychlujte.
- Primo
- Mozart, G moll
- Pravá ok, prstoklad ok 😉
- Levá – klidně malinko ještě uberte tempo, ať to máte v klidu a plynule.
- Cíl – spojte dohromady, ještě pomaleji
- Melodie musí být nad doprovodem, tedy doprovod nesmí melodii požrat.
- Tempo cca 80 BPM /čtvrťovou, možná ještě pomaleji. Zrychlit pak můžeme vždycky.
Příští týden zase cca 12.00 🙂