Aoj,
- Uvolnění
- Oktávy, volně.
- Zkusme rozdělit na šest, tedy aby z toho byl pocit 2×3 (2× trojice,) kde první z trojice je silnější a druhá první z trojice je slabší, ale pořád silnější než jakékoliv ostatní tóny – kdybychom to napsali třeba intenzitami, tak něco jako 311211
- Protože sextola je šest, tak 2×sextola je 12, tak můžeme udělat chromatiku nahoru a dolů s tutím.
- Když se soustředíš na hraníš akcentů (viz výše,) najednou se nemáš čas tolik soustředit na „uvolněnou ruku“ a občas se dostává do křeče – proto to děláme, aby ruka dokázala být volná v prakticky každé situaci, i když si budeš vedle druhou rukou kreslit nebo třeba otvírat okno, první ruka, která zrovna hraje, prostě bude uvolněná a bude schopna zahrát oktávu uvolněně.
- Tutu chromatiku jsme zkusili i v rychlosti – tam se právě projeví, kde jsou „slabá místa,“ např. je vidět fixace na palec pravé ruky, ostatní tóny nejsou jednak tolik přesné, ale ani tolik vyrovnané 🙂
- Oktávy, volně.
- Amélie
- Ke konci 1. stránky trošku zrychlíš a pak se ti to vymstí na 2. stránce – zkus co nejvíc udržet tempo 😉
- Zkusme s metronomem, co to udělá 😉 😉
- Začneme se 110/osminovou a uvidíme 😉
- Postupně se dostaneme na finální tempo, ale metronom ti právě ukáže slabá místa tím, že nebudeš stíhat 😉 😉 (Právě v těch slabých místech) 😀
- Dodrž dané tempo, na 2. stránce je 110 „tak tak“.
- Zatím možná (dostávání do tempa) zkoušej bez pedálu, ať tam slyšíš všechny detaily a neslévá se ti to 😉 😉
- V pravé ruce (2. stránka) – když minimalizuješ veškeré nadbytečné pohyby (pohyb loktem etc,) bude se ti líp ovládat přesnost prstů a i to půjde ve vyšším tempu v pohodě tuty šestnáctiny.
- Ke konci 1. stránky trošku zrychlíš a pak se ti to vymstí na 2. stránce – zkus co nejvíc udržet tempo 😉