Dobrý den,
- Akordy (T/D/S)
- Vysvětlení T/D/S
- pomocí tutěch akordů jsme schopni doprovázet většinu (ne všechny!) písničky, většinu lidovek, koled atd.
- harmonické funkce, kde funkce je stupeň ve stupnici z dané tóniny
- Podívejte se na obrázek „Maličká su“, to je to, co jsem hrál
- Dodržujte rytmus, osminy, čtvrtiny, pomlky (čtvrťové), akord na každý začátek taktu a podle citu T, D nebo S
- Mozart
- Pomalu
- Levá ruka
- Prstoklady v 1. části – při širších dvojhmatech typu „c‑f“ nehrajte prsty 3 – 2, ale 4 – 1, objevuje se vám to tam všude, minule už to bylo odstraněné, teď je to tam zpět.
- Dále v 1. části – správně artikulace, vázání a frázování. Ať je legato a staccato tam, kde má být.
- V druhé části (po první repetici) hlavně ten závěr, správně přečíst
- Pravá ruka
- V první části lehce prstoklady hned ze začátku, víc dbejte na začátek „4. prstem“.
- Dále v první části, těsně před repeticí, jak jsou přírazy „g‑a-h“, tak malý příraz je jen v tónech „g‑a“, hlavní tón je „h“ malíčkem, takže ten nesmí být neslyšet, ve skutečnosti musí být hodně slyšet (je na něj důraz), ty první dva tóny jen lehce přes ně přejet (v tomto případě)
- Zkuste si cvičit nezávisle (klidně v C dur) pouze cvičení na 3. – 5. prst, kde 3. a 4. budou hrát potichu a malíček (5. prst) bude hrát s akcentem
- Po repetici, v dvojhmatových řadách „občas“ zvláštní prstoklad, ale jinak ok.
- Sešupy musí být vyhrané pěkně, aby tam byly všechny tóny
- po „sešupu“ nadložení na dvojhmat bez mezimezery, pomalu cvičit a pak zrychlit
- cvičte si jen kombinaci „palec e“ a na to „dvojhmat 2 – 4 h‑d.
- Na konci před 2. repeticí v „problematickém msítě“ staccatto.
- Cvičte si to pomalu, hlavně třeba po 2−−4 taktech a ty vylepšit a nechďte dál, dokud tuty 4 takty nebudou dokonalé.
- Czerny 125⁄8
- 4 takty plynule spojit, klidně rozečtěte zvlášť dál
- nemusí to být rychle, hlavně plynule
Příště za 14 dní, tedy 30. srpna 2016, 18.00 + dopl. 50 😉