Dobrý den,
- Uvolňování
- Oktávy 🙂
- Akordy
- Nejprve trojhlasé akordy s obraty, poté 4 hlasé (výhledově)
- Pozor na prstoklad, většinou je 1−3−5 nebo 5−3−1, ale v momentě, kdy je potřeba dělat kvarty, někdy vyjde lepší hrát 5−2−1 (2. obrat levá) nebo 1−2−5 (1. obrat pravá)
- Máme tedy základní tvar a od něho odvozené 1. a 2. obrat (kvintakord => sextakord => kvartsextakord).
- Cemetery
- 1. stranu máte spojenou, tónově správně, nyní je cíl ladění
- 1. řádek (pouze 1. řádek, první 4 takty) dostaňte do plynulosti a postupně do tempa. Není nikterak závratné, 100 BPM je na čtvrťové jako půlová za vteřinu a kousek
- Nejdříve plynulost, tedy ať nemáte prodlevy mezi změnami v levé a poté POMALU přidávejte. Pokud chcete použít třeba metronom, nastavte si ze začátku 100 BPM, ale 4 tiky na jednu půlovou. Až vám to půjde bezpečně na 100, poté nastavte 105. Cílem je v této konfiguraci dosáhnout 200 (4 tiky na půlovou).
- Kdyby to ani nešlo těch 100, nastavte 70, ale pak se rychle dostaňte na 100.
- 1. stranu máte spojenou, tónově správně, nyní je cíl ladění
- We don’t wanna grow up
- Melodie se táhne horními tóny z akordu (soprán), proto musí svítit nad ostatními.
- V sextách v 2. řádku vázání není nutné, spíše je to myšleno jako možnost procvičení vázání sext.
- Ve 2. řádku v levé nějaký vhodný prstoklad, jednodušší je nadložením 1−−2 hrát kvartu než kvintu, tedy spíše až 2. polovinu akordu hrát 1−−2, tedy od C velkého bych hrál prstoklady: 5−1−4−3−1−2.
- Menuet
- Opakování
Příští týden opět běžně.