Dobrý den,
- Uvolníme ruce
- Oktávy, volně zápěstím.
- Doprovody
- Pozor v dominantě na širší akord, ruka se celá posouvá, palec je nezávislý. Takže prstoklady jsou vesměs stejné, jen je akord širší.
- Písně
- Maličká su
- Polkový doprovod
- Na konci (poslední takt) stačí ukončit celým akordem.
- Polku hrajte jako osminové hoty, i když v pravé nic není, levá pořád jede (i v pauzách).
- Plynulost.
- V transpozici do G dur pozor v dominantě na „fis“ 🙂
- Polkový doprovod
- V zahradě na hrušce
- Valčíkový doprovod
- Stejné principy jako při polkovém 🙂
- Plynulost.
- Valčíkový doprovod
- Sedí liška pod dubem
- Polka + transpozice do G.
- Za tou naší stodoličkou (31)
- Prstoklad v pravé
- Doprovoďme s akordy a přpadně s polkou 🙂
- Sedmičkové akordy – G7 je dominantní septakord.
- Dminantní – počá dominanta.
- Septakord – septa (7) akord (souzvuk 3 a více růzýc tónů) => septakordé = akord, který má šířku 7.
- Ovčáci
- Akordy (nic víc se tam moc nehodí, max. nějaký rozložený či polkový a to ještě možná) 😀
- Jedna, dvě, tři, čtyři, pět
- Dost akordů 🙂
- V pravé pozor na prstoklad.
- Vezměte to po částech, po řádkách, dokud nebude první, nechoďte na další 🙂
- Zkuste vymyslet akordy v další řádce, princip „mi“ (moll) je jednoduchý:
- Durový akord má stavbu 3:2 – tedy dole přeskočíme 3 a nahoře 2 klávesy.
- Mollový má přesně opačně, tedy 2:3 – dole přeskočíme 2 a nahoře 3 (včetně černých).
- Maličká su
Příště se budu těšit opět v 10.00 v úterý.