Bach (1)
Závěrečné 3 takty
Důležitý je prstoklad, aby na konci vyšel akord C, který je v pravé ruce v 1. obratu.
Takty 28 — konec
Jen přechody.
Poslední strana
Celkově udělat plynulejší
První dvě strany
Opakování toho, co už jsme dělali 🙂 Přesnost i na prvních stránkách, někde tam jsou jiné intervaly a tak, levá není až tak problém, spíš pravá občas něco opomene (béčko, interval) atd. Nahoďte zase režim typu – jeden den jednu stránku, druhý den druhou stránku, třetí den třetí stránku, čtvrtá den dovolená, pátý den spojování, šestý den spojování 😀
Technika hry
Oktáva
oktáva vypadá dobře, takže zkusíme zapracovat na tom, aby byla ruka co nejuvolněnější 🙂 Hraje se pouze zápěstím, jako když si na koleno odložíme ruku a plácáme jen zápěstím, vše ostatní pořád leží na noze. Tady je to stejné, akorát bez “podkládací nohy”.
Hezké tóny
Palcem hrajeme “z výšky” a vážeme tóny 1. a 2. prstem, jde o to, aby prst z výšky “nebrzdil”, ale pěkně kultivovaně dopadl až na dno klávesy. Žádné brždění před zahráním tónu.
Další cvičení na totéž, ale je to variace, spočívá v hraní palcem nad a pod ukazováčkem. Ukazováček (žádný prst, ale tam se to děje) se nesmí “zlomit”, prostě pořád uvoněný oblouk, aby to celé bylo volné, přitom zpevněné (ae ne křečovité).
Převalování přes palec – v pravé palec drží t=ón a prsty 2 a 3 skáčí kolem (2 nahoře, 3 dole) a při tom se nevytáčí zápěstí, jedná se o pohyb zápěstím, není kam chvátat, klidně velmi pomalu, nastavit prst a počkat, až bude tam, kde má být.
Tyhle věci se dají zkoušet i bez kláves, prostě na stůl, na kolnu a tak, takže klidně v tramvaji (v trolejbusu to funguje také 😀 )
Závěr
Příště zase normálně v tutu hodinu 😉