Dobrý den,
- Uvolnění rukou
- To nezanedbávejte, pěkně pokaždé 🙂
- Kvinty – uvolněně zápěstím, prsty neprolamujeme.
- Grieg
- Crescendo a decrescendo – zesilovat a zeslabovat postupně, značka rozevírající se a zavírající se lomené závorky, tam kde je „spojené místo“ je větší ticho, tam, kde je rozevřené místo, je hlasitěji.
- V prvním řádku (např.) je naznačeno zesílení a zeslabení pouze hlavní melodie.
- Zkuste hrát bez horní melodie, až to bude jednolité (stabilní a stejnoměrné), poté zkuste přidat horní melodii (cvičte třeba jen na prvních 4 nebo 6 taktech)
- Crescendo a decrescendo – zesilovat a zeslabovat postupně, značka rozevírající se a zavírající se lomené závorky, tam kde je „spojené místo“ je větší ticho, tam, kde je rozevřené místo, je hlasitěji.
- Sibelius
- Spojování dohromady 🙂 Veeeeeeeelmi pomalu! Pak až přidejte jemně tempo. Až budou mít ruce větší jistotu, co se děje a budou uvolněnější, zaměřte se na romantické vlnění – po dvou taktech, malé fráze (tuta Etuda je kůl v tom, že je vlastně pořád po čtyřtaktí, kde se střídají fráze, dá se docela tak dobře odhadnout, jak (výrazově) hrát).
- Hrajte stabilním tempem (šestnáctiny všechny stejně šestnáctinově), neuchvátávejte poslední ve čtveřicích 🙂
- Levá a pedál
- Tohle už zní poměrně dobře, nicméně hodně uchvátáváte opuštění basového tónu, klidně si nad ním chvilku počkejte a pak teprve skákejte 🙂
- Obecně k prstokladu – je pár pravidel, nicméně většinou jde o to, aby se „to hrálo příjemně“, pokud tam něco vázne, je třčeba to vymyslet, jinak většinou intuitivně.
- Spojování dohromady 🙂 Veeeeeeeelmi pomalu! Pak až přidejte jemně tempo. Až budou mít ruce větší jistotu, co se děje a budou uvolněnější, zaměřte se na romantické vlnění – po dvou taktech, malé fráze (tuta Etuda je kůl v tom, že je vlastně pořád po čtyřtaktí, kde se střídají fráze, dá se docela tak dobře odhadnout, jak (výrazově) hrát).
Kdyby cokoliv, dáme si vědět, nicméně předběžná domluva středa příští týden 19.00 datum 16. 8.