Ahoj,
po delší době opět aktualizace 🙂
- Menuet pomalu vypadá dobře, zkus malinko zrychlit a postupně zkus najít místo, kde se to začne rozpadat. Nastav pak zase malinko pomalejší tempo a v tom to chvilku nadrť a vyzkoušej, jestli se to zase rozpadne v rychlejším tempu.
- Samozřejmě nezrychluj až nad únosnou mez, prostě maximálně tak, aby „to bylo hezký“ – podle citu 😉
- Pozice rukou už vypadá velmi dobře, k tomu v současný době nemám co říci, je to uvolněný, je tam méně náhodných samovolných pohybů, což je cílem.
- Vezmi písničku „Maličká su“, kterou ti tady posílám na obrázku vyfocenou
- zkus si pravou rukou zahrát melodii
- zkus vymyslet, co by se k tomu dalo za tón hrát v levé ruce, stačí jeden. Po vzoru Menuetu, kde se v levé střídají prakticky jen jednoduché tóny. Zjednoduš to na jeden, maximálně dva tóny, které by se k té písničce hodily (experimentuj).
- Rozečti si to tedy zvlášť až k první repetici, je to velmi podobné, akorát je tam trošku jiná ta vnitřní kadence.
- Zkus mi nějak zformulovat (až si to zahraješ a proštuduješ, samozřejmě!), jaký je rozdíl mezi těmi kadencemi (závěry) v první části a v části před repeticí.
- Proč jsou takto udělány? Proč třeba nemohou být opačně? Nebo mohou? Jaký vliv to má na zvuk a výraz skladby?
- U písničky Maličká su zkus odpovědět na stejné dotazy, najdi tam vnitřní kadence a zkus mi říci, proč jsou takové jaké jsou, co by se stalo, kdyby se třeba prohodily, co by se stalo, kdybychom tam hráli levou rukou jinej doprovod a tak.
- Je to čistě experimentální úkol, tady máš pár směrovacích bodů, jsem spíš zvědav, na co všechno přijdeš, co tě všechno napadne, co se ti podaří odvodit.
- Samozřejmě se pak z tvého vysvětlení podíváme na další možnosti a trošku to zasadíme do hudební teorie a nauky 😉
Slíbený obrázek:
R.